18.11.2024

Uudistunut Nenäpäivä-show nähdään maaliskuussa Nelosella

Punaisen Ristin vapaaehtoinen kertoo Tadzikistanissa  terveysasioista ryhmälle naisia.
Kuva: Veera Lehto-Michaud / Suomen Punainen Risti

Nenäpäivä-säätiö ja Nelonen Media yhdistävät voimansa kutsuakseen koko Suomen mukaan rakentamaan parempaa tulevaisuutta maailman lapsille. Uudistuva Nenäpäivä-kampanja tekee paluun ensi maaliskuussa huipentuen Nelosella esitettävään suoraan lähetykseen.

Nenäpäivä-säätiön ja Nelonen Median yhteistyöstä syntyvä, ensimmäinen uudistunut Nenäpäivä-show nähdään Nelosella suorana lähetyksenä maaliskuussa 2025. Nelonen Median tv- ja radiokanavat tarjoavat Nenäpäivälle ja sen kumppaneille uusia mahdollisuuksia tavoittaa yleisöjä monilla eri alustoilla, samalla kun osallistujat ja katsojat saavat vuorovaikutteisen tavan osallistua Nenäpäivään.

Ensi vuonna maaliskuussa vietettävän Nenäpäivä-kampanjan huipentavassa suorassa lähetyksessä nähdään julkisuudesta tuttujen henkilöiden mukaansatempaavia keräyshaasteita sekä muita viihdyttäviä tempauksia, joilla on tarkoitus kasvattaa tärkeään tarkoitukseen kerättävää hyväntekeväisyyspottia. Lisäksi luvassa on niin musiikkiesityksiä kuin painavaa asiaa, jonka esiintuominen on nyt ajankohtaisempaa kuin koskaan.

– Olemme iloisia voidessamme tuoda Nenäpäivän kaltaisen merkityksellisen kampanjan huipentavan show’n osaksi Nelosen ohjelmatarjontaa. Yhteistyömme tarjoaa Nenäpäivälle uusia mahdollisuuksia tärkeän mission toteutumiseksi lisäten sen vaikuttavuutta auttamalla varainhankinnassa tavalla, joka puhuttelee suurta yleisöä, kertoo Nelonen Median vastaava tuottaja Tea Panula.

Maailman heikoimmassa asemassa olevien lasten ja nuorten tulevaisuuden mahdollisuuksia edistävä Nenäpäivä-säätiö siirtyy uudelle aikakaudelle. Mediakumppanivaihdoksen ohella säätiö uudistaa myös konseptiaan niin tänään julkaistavan uuden brändi-ilmeen kuin tulevan ohjelman osalta. Uudistuksen tavoitteena on kutsua raikkaalla ja innostavalla tavalla entistä laajempi yleisö mukaan Nenäpäivään ja sitouttaa tukijoita ja kumppaneita mukaan tärkeään tehtävään.

– Olemme ylpeitä Nenäpäivän pitkästä historiasta ja haluamme varmistaa säätiön toiminnan jatkossakin. Nenäpäivä on tunnettu hyvänmielen brändi ja kumppanuus Nelonen Median kanssa tarjoaa meille mahdollisuuden tavoittaa entistä monipuolisempia kohderyhmiä sekä luoda uudenlaisia kumppanuuksia ja toimintamalleja, kertoo Nenäpäivä-säätiön kehitysjohtaja Nina Palmroos.

Suorana televisioitavan lähetyksen tuotannosta vastaa Warner Bros. International Television Production Finland, joka on suunnitellut Nenäpäivälle uudenlaisen tavan ilmiöittää ja haastaa kaikki mukaan.

– Uusi konsepti tarjoaa katsojille ja Nenäpäivän kumppaneille merkityksellisemmän tavan osallistua mukaan kampanjaan ja itse ohjelmaan. Tavoitteenamme on luoda vuorovaikutteinen suora lähetys, joka ei ainoastaan viihdytä, vaan myös haastaa katsojia osallistumaan ja antamaan oman panoksensa maailman lasten tulevaisuuden hyväksi, kertoo ohjelman vastaava tuottaja Tiia-Tuulia Ahomäki.

Tarkemmat tiedot Nenäpäivä-show’sta julkistetaan alkuvuoden aikana.